Mielőtt beszélnénk az egyes készüléktípusokról ejtsünk néhány szót a készülék beszerzéséről.
Honnan szerezze be a klímakészüléket?
Minden esetben a telepítőtől! Miért?
Gondolja csak végig, hogy egy tucattermékeket is forgalmazó webáruházban megvásárol egy akciós klímakészüléket. Ezt a terméket leszállítják Önnek, majd be kell szerelni az otthonába. Nem egy TV készülékről vagy egy kenyérpirítóról beszélünk ugyebár, amit csak ki kell venni a dobozból, bedugni a konektorba és már használható is.
Személyesen velem megtörtént eset, hogy a dobozból frissen kicsomagolt szép klímakészülékről – miután beszerelésre került – az első indítás során kiderült, hogy – a klíma lelke – a kompresszor gyári hibás.
Upsz! Van ilyen!
Nos tegye a szívére a kezét: ha a beszerelés után meghall egy ilyen zörgő csattogó hangot a kültéri egységből nem fog átfutni az agyán, hogy esetleg a telpítés során történt valami a géppel és a szerelő rontott el valamit? Szinte biztosan. Egy ilyen eset mindenkinek kellemetlen, hiszen a munka el van végezve a szerelőnek csak távozni kellene, önnek pedig élvezni a az új klímája nyújtotta kényelmet.
De mi a megoldás?
Nos ezen a ponton két felé ágazik el a történet!
1. eset
A fent említett klímát mi szállítottuk a megrendelőnek. Értelem szerűen ki kellett cserélni. Egyértelmű volt, hogy a készülék cseréjét mi fogjuk intézni. Beszéltünk a forgalmazóval akivel jól bejáratott kapcsolatunk van. Leszereltük a készüléket. Pár nap múlva vittünk egy újat, beszereltük, és hibátlanul működik azóta is!
2. eset
Ön egy webáruházban vette a készüléket. Kiderül a fenti hiba.
Nos ekkor fog kezdődni az Ön kálváriája! A készülék szakszerűen beszerelésre került. Önnek ki kell fizetni a beszerelési díjat! De ugye a gép nem jó! Szívesen fizeti ki a munkadíjat?
A garanciát ki intézze? Ön mit tenne ebben a helyzetben?
Indulhat az egymásra mutogatás, hogy ki a hibás? Ha szerelés szakszerűen történt hogyan tovább?
A szerelő (magamat is beleértve) nem igazán akar foglalkozni a helyzettel. Elvégezte a munkát amivel megbízták. Arról, hogy a gép gyári hibás; nem tehet!
Önnek nincs más lehetősége fel fogja hívni a Webáruházat, hogy garanciális gond van a készülékkel.
Nos attól függően, hogy hol vásárolta a készüléket ki veszi majd fel a telefont? Gizike a nyári munkára ügyfélkapcsolatosnak felvett diáklány? Hogyan fog Önnek segíteni?
De ha egy klímás webáruházban vette a készüléket és Szakértő György veszi a fel a telefont, akkor az első modatai között arra fog célozni, hogy talán a telepítés nem volt szakszerű beszélje meg a dolgot a klímszerelővel.
Ön két szék között a földön fogja találni magát!
Ha a készüléket tényleg vissza kell szállítani, akkor Önnek ki kell fizetnie a klíma szakszerű leszerelésének a díját is, hiszen ebben az esetben nem a szerelő biztosítja a garanciát!
Maga elé tudja képzelni a helyzetet, amint a kültériegységet csomagolja éppen vissza dobozába, és otthon ül várja futárt hogy majd vissza szállítsa?
Később pedig fizet azért is, hogy újra visszaszereljék a csere készüléket! Most komolyan; szeretne ilyen helyzetbe keveredni?
Ha minden rendben a géppel, lehet, hogy spórolt 20000Ft-ot a gép árán, de ha bármi gond adódik sokkal többet fog bukni! Az idegeskedésről nem is beszélve.
Mindezt elkerülheti, ha szerelő viszi a klímát. Ha gond van vele, egyértelmű kihez kell fordulnia.
Milyen készüléket válasszon?
Nos a legtöbb szerelő – jómagamat is beleértve – első sorban a Japán klímákat ajánlja.
(Ezeket: Hitachi, Fujitsu, Daikin, Panasonic, Toshiba)
Egy klíma készüléket alpvetően két szempont alapján vizsgálhatunk.
A kinézet avagy a készülék külső megjelenése és a műszaki tartalom alapján.
Hogy kinek mi tetszik az ízlés dolga.
A műszaki tartalomban milyen különbségek vannak?
- Csendesebb kültéri egység
- Hibatűrő és precíz elektronika és inverter – kifinomult vezérlés
Ugyanakkor a kínai márkák közül is van olyan ami már bizonyított:
(Pl. Gree, AUX)
Amennyiben a felmérés már megtörtént és az áhított klímát is sikerült kiválasztani jöhet a befejező lépés: a telepítés.